Зробити Ваш бізнес стійким
Протягом усього часу існування бізнесу потрібно постійно переглядати та оновлювати свою бізнес-стратегію і адаптувати свою бізнес-модель, щоб успішно управляти змінами по мірі їх виникнення. Переконайтеся, що ваш бізнес є стійким до потенційних "турбулентностей".
Аналіз і адаптація Вашого бізнесу
Переконайтеся, що ваш бізнес готовий до зростання і здатний адаптуватися до вимог бізнес-середовища.
Щоб забезпечити бізнесу планомірне зростання, досліджуйте на регулярній основі ті сфери, які ви вважаєте визначальними, і регулярно оцінюйте їх.
Переконайтеся, що ви оновили свій бізнес-план і стратегію, щоб врахувати зміни, і маєте антикризовий план забезпечення безперервності бізнесу, який регулярно переглядається.
Дуже важливо, щоб Ваш бізнес усвідомлював усі ризики та був належним чином підготовлений до них задля забезпечення стійкості. Мова йде не про те, щоб пережити початкову фазу будь-якої кризи, а про те, щоб зберегти своїх людей і бізнес в безпеці і стійкості в довгостроковій перспективі.
Проаналізуйте потенційні наслідки будь-яких збоїв у роботі вашого бізнесу:
🡺 правові та нормативні вимоги
🡺 репутація
🡺 обслуговування клієнтів або поточні угоди про рівень обслуговування
🡺 максимально допустимий час простою.
Планування безперервності бізнесу
Щоб успішно пережити кризу або економічний спад, бізнес повинен вміти адаптуватися до швидко мінливих ринкових умов. Відсутність плану дій у разі руйнівної катастрофи або переривання обслуговування може призвести до повної втрати бізнесу або значного репутаційного збитку.
Ефективний план забезпечення стійкості бізнесу повинен охоплювати комплексний і синхронізований підхід на всіх етапах тимчасових кризових подій.
План забезпечення безперервності бізнесу допомагає оживити бізнес-операції при виникненні інцидентів. Це підвищує стійкість і шанси на продовження бізнес-діяльності після відповідних серйозних непередбачуваних подій.
Ваш план забезпечення безперервності бізнесу повинен включати наступні кроки:
Вивчіть критично важливі фактори безперервності
бізнесу від початку до кінця, і створіть плани дій в надзвичайних ситуаціях для
підтримки життєздатності бізнесу. Зокрема, стан та плани дій щодо ключових взаємозалежних
факторів (процеси, місця розташування, люди, постачальники та ІТ-системи)
повинні бути підтверджені та задокументовані. Зазвичай це досягається за
допомогою оцінки впливу на бізнес (ОВБ).
Щорічно перевіряйте план забезпечення
безперервності бізнесу за допомогою моделювання кризових ситуацій,
функціональних вправ, тестів і тому подібного, щоб співробітники розуміли свої
ролі та обов'язки. Перевірка повинна гарантувати, що ваші критичні
бізнес-процеси можуть тривати за наявності необхідної внутрішньої і зовнішньої
підтримки, а також підтвердити доступність і життєздатність ваших
комунікаційних інструментів.
Ваш бізнес може зазнати значних втрат, якщо він
не працює протягом періоду простою, зазнавши не тільки фінансових, але і репутаційних
і операційних збитків. Наприклад, втрата, пошкодження або відмова в доступі до основних
ІТ- потужностей можуть призвести до затримок у наданні ключових послуг,
пропонованих бізнесом.
Використовуйте прогнозування фінансів для підтримки стратегій стійкості та визначення пріоритетів реагування. Переконайтеся, що механізми страхування безперервності бізнесу належним чином покривають усі ключові фактори діяльності.
Також слідкуйте за програмами забезпечення підтримки та розвитку
підприємств, які розміщені за цим посиланням. Ви зможете знайти та ознайомитися із програмами
компенсації вартості закупівлі електрогенераторів, програмами розвитку малих та
середніх підприємств від неурядових організацій, пропозиціями комерційних
банків тощо. Також за наступним посиланням ви можете
ознайомитися із проектами та програмами з фінансування експортно-орієнтованих
підприємств.
Антикризове управління
В умовах все більш нестабільного ділового середовища бізнесу доводиться не тільки готуватися до криз, а й реально очікувати на них. Здатність бізнесу не тільки виявляти інциденти і кризи в міру їх виникнення, але й ефективно реагувати і відновлюватися після них, стає все більш необхідною.
Для забезпечення ефективності стратегічного реагування на значні проблеми бізнесу та кризи продуктивності важливо, щоб механізми антикризового управління були формалізовані.
Система антикризового управління бізнесом (САУ) - це основа, яка забезпечує ескалацію, комунікацію та координацію в складних умовах. Вона також забезпечує структуру, за допомогою якої можна навчати і тренувати зацікавлені сторони щодо виконання обов'язків з управління кризовими ситуаціями. Вправи використовують індивідуальні сценарії, засновані на оцінці ризику, розроблені для імітації тиску та очікувань окремих людей, а також потреб самого підприємства під час складних умов.
Постійно стежте за змінами в урядових
обмеженнях, правилах, споживчому попиті і поведінці. Проаналізуйте свій
портфель ресурсів та можливостей на предмет наслідків порушення попиту на більш
тривалий період часу на всіх ринках, серед конкретних сегментів споживачів, щодо
конкретних продуктів і послуг. Подумайте про співпрацю та партнерство з іншими
гравцями ринку з метою спільного використання ресурсів та можливостей у кризові
часи.
Криза може мати тривалий вплив на динаміку
ринку. Окрім негайних дій, ви можете використовувати кризу як можливість
поміркувати про свою здатність розуміти і задовольняти швидко мінливий
споживчий попит і поведінку. Розгляньте плани, які ви можете скласти в рамках
своєї бізнес-моделі, щоб підвищити оперативність і стійкість в
короткостроковій, середньостроковій і довгостроковій перспективі.