Знання і розуміння Вашого ринку

Щоб повністю зрозуміти потенціал Вашого бізнесу і те, як зробити його успішним, Вам необхідно знати його позицію на ринку і те, якими є ринкові очікування. 

Маркетингові дослідження та аналіз конкурентів

Дослідження ринку є важливим етапом при прийнятті рішення про початок бізнесу. 

БІЛЬШЕ

Дослідження ринку також дуже корисні при плануванні маркетингової стратегії та стратегії збуту. Планування стратегії на основі зібраних даних про клієнтів, конкурентів, ринку і галузі загалом надасть Вам конкурентну перевагу. Ви зможете оптимізувати свій маркетинговий бюджет і домогтися найкращої віддачі від вкладених грошей.

БІЛЬШЕ

Пошук певної ніші на ринку може допомогти Вашому бізнесу стати успішним. Роблячи щось зовсім нове або щось більш індивідуалізоване на вже існуючому ринку, Ви зможете створювати унікальні продукти або послуги для задоволення потреб Ваших цільових клієнтів. Ваша пропозиція буде більш цілеспрямованою, ніж більш узагальнені рішення, пропоновані великими компаніями, що однозначно надасть Вам перевагу.

Порівняйте свій продукт з конкурентами. Порівняйте різні сегменти і переконайтеся, що Ваш продукт перевершує інші продукти на ринку з точки зору ціни, якості, довговічності і так далі.

Позиціонування на ринку

Розуміння своєї позиції на ринку - важливий аспект ведення успішного бізнесу. 

БІЛЬШЕ

Хороший спосіб визначити Вашу поточну позицію на ринку - це проведення бізнес-аналізу, такого як SWOT і PEST.  

БІЛЬШЕ

Наочний приклад проведення SWOT-аналізу

Сімейний готель і рафтинг-компанія мали низьку заповнюваність, тому керівництво вирішило провести SWOT-аналіз. Оцінюючи сильні і слабкі сторони, можливості і загрози, компанія розраховувала знайти можливі рішення проблеми. SWOT-аналіз показав наступне:

Сильні сторони: бізнес, заснований десять років тому, надає власникам високий рівень обізнаності про місцевість, яка є привабливим місцем відпочинку.

Слабкі сторони: незважаючи на вражаючі каньйони, що оточують сусідню річку, рафтинг майже повністю невідомий як вид активного відпочинку для туристів, які відвідують країну, в якій розташований готель.

Можливості: компанія була єдиним туристичним центром у цьому районі, який пропонував цей вид спорту.

Загрози: нові конкуренти можуть домінувати на ринку, якщо компанія не буде реагувати оперативно.

Підвівши підсумки аналізу, компанія змогла скористатися отриманими результатами. Вона найняла місцевого консультанта з маркетингу, щоб впоратися зі слабкістю і скористатися можливістю. Компанія спільно з місцевим консультантом розробила комплексний набір рекламних матеріалів. Компанія також оновила веб-сайт компанії, як за зовнішнім виглядом, так і за змістом, і підключила його до соціальних мереж, а керівництво і персонал пройшли навчання по використанню Google Analytics та інших сучасних інструментів онлайн-маркетингу для збору даних про свою "онлайн-присутність".

Озброївшись новими рекламними матеріалами і оновленим маркетинговим підходом, компанія залучила нових іноземних відвідувачів і домоглася високих показників завантаженості.

Вихід на більш широкий ринок за рахунок експорту

Якщо Ваш внутрішній ринок стає насиченим, а Ваш ріст зазнав стагнації, ви повинні спробувати вийти на нових клієнтів і ринки, експортуючи свою продукцію. Розширення Вашого бізнесу за кордоном принесе Вам більше продажів і доходів, нових клієнтів, великі можливості зростання і більш широке визнання бренду, і все це без шкоди для Вашого бізнесу на внутрішньому ринку.  Яскравим прикладом може слугувати той факт, що українські вироби ручної роботи користуються великим попитом у всьому світі і займають 3-е місце на міжнародній торговій онлайн-платформі Etsy.

БІЛЬШЕ

Майте на увазі, що експансія на зовнішні ринки вимагає гарного розуміння ситуації. Вам потрібно знати основних конкурентів, дохід, який Ви можете очікувати, Ваші варіанти розподілу сил та витрат і багато іншого. Лінгвістична обізнаність і знання правових та культурних вимог також мають важливе значення. Вихід на закордонні ринки без проведення належного маркетингового дослідження та аналізу ризиків може призвести до провалу.

Бар'єри для входу

При виході на новий ринок, Ви можете зіткнутися з низкою бар'єрів входу. Деякі з них можуть бути пов'язані з вимогами до капіталу, ефектом масштабу або обмежувальною політикою уряду. 

БІЛЬШЕ

Задоволення всіх бар'єрів входу на ринок не означає, що Ваш бізнес безперешкодно досягне успіху на ринку. Якщо ринок, на який Ви виводите свій бізнес, вже насичений конкурентами, Ваш бізнес негайно опиниться під тиском. Вже сформовані ринки вимагають, щоб нові підприємства були високоефективними і унікальними принаймні в одному сегменті ринку. Крім того, перед виходом на нові ринки Ви повинні провести істотний аналіз ризиків, бути обачними і навіть відмовитися від виходу на деякі з них, щоб уникнути очікувано високих ризиків. 

Стратегії клієнтів і постачальників

Ваші постачальники, клієнти, ринок і тип продукту (звичайні побутові товари або ексклюзивні речі) - все це фактори, що впливають на Ваш бізнес. Існують різні стратегії клієнтів і постачальників, які Ви можете використовувати, щоб спробувати контролювати їх. 

Наочний приклад зміни Вашої бізнес-стратегії 

Місцевий ресторан хотів проаналізувати свою ділову активність і знайти області для росту. Вони провели огляд своїх найважливіших показників.  

Вони включали в себе: 

Постачальники - отримання необхідних інгредієнтів від місцевих постачальників. 

Повсякденні операції - підготовка інгредієнтів, приготування їжі.

HR – процес найму кваліфікованих працівників. 

Маркетинг - реклама ресторану в соціальних мережах і газетах. 

Технологія - сучасне обладнання, оцифровані операції (наприклад, цифровий прийом замовлень). 

Вони зрозуміли, що не можуть конкурувати з більшими мережами ресторанів у таких аспектах, як масштаб та рекламне охоплення, і тому їм потрібно було диференціювати себе:

З аналізу своїх відносин з клієнтами в соціальних мережах вони дізналися, що їх бургери були дуже популярні. Вони вирішили вкласти більше грошей в першокласне обладнання для приготування бургерів і найняли креативних співробітників, щоб продукувати нові ідеї щодо різних комбінацій бургерів. Їх модернізоване меню виявилося успішним.

Вони також виявили, що повинні створити міцні відносини зі своїми постачальниками, щоб мати змогу постійно отримувати якісні інгредієнти для залучення клієнтів, дозволяючи продуктам говорити самим за себе, оскільки у них не було великого маркетингового бюджету. 

Вони створили новий процес приготування їжі, який був більш організованим і ефективним. Це заощадило їм час і гроші. 

Стратегія клієнта

Успішний бізнес створює середовище невпинної уваги до клієнта, що виражається в організаційній структурі, процесах, технологіях і культурі. Подумайте, яка Ваша цінність для клієнта, тобто чи може Ваша бізнес-модель запропонувати щось нове, задовольнити потреби Ваших цільових клієнтів або навіть вирішити їх проблеми.

Вибір цільової аудиторії

Всі клієнтські стратегії повинні починатися з визначення Ваших цільових клієнтів під час дослідження ринку.

БІЛЬШЕ

Здатність створювати та підтримувати довіру у середовищі, де споживачі надзвичайно високо оцінюють вплив бізнесу на світ у більш широкому сенсі, включаючи добробут суспільства та навколишнього середовища, має вирішальне значення. Ті ж споживачі також все більше турбуються про захист своїх персональних даних

БІЛЬШЕ

Сьогодні клієнти потребують доступу до широкого спектру ресурсів для здійснення покупок. При взаємодії з бізнесом в Інтернеті їм потрібна можливість використання зручного інтерфейсу та навігації, а також можливість користуватися сервісом незалежно від доступного на момент здійснення покупки девайсу в міру необхідності, щоб задовольнити свої потреби. Ви повинні максимально оцифрувати свій бізнес, створивши різні онлайн-ресурси, включаючи веб-сайт і різні соціальні мережі. Щоб більше дізнатися про оцифровування бізнесу, перейдіть до розділу "Як перевести свій бізнес на цифрові технології?".

БІЛЬШЕ

Стратегія Постачальника

Хороші відносини між бізнесом і постачальниками необхідні, оскільки бізнес не може вижити без вхідних ресурсів.

Вибір правильного постачальника для Вашого бізнесу

Кожен бізнес має свої власні потреби і стандарти, яким мають відповідати Постачальники. При виборі постачальників для Вашого бізнесу визначте ключові процеси і Ваші очікування від них. Переконайтеся, що у Вас завжди є альтернативні постачальники на випадок, якщо Ваші основні постачальники не зможуть доставити товар. 

Щоб отримати додаткові відомості про те, як знайти постачальника, див. розділ "Постачальники: Пошук Ваших постачальників".


Стійкість ланцюжка поставок 

Складні умови ведення сучасного бізнесу можуть порушити Ваші бізнес-функції, в тому числі належне функціонування Ваших ланцюжків поставок. Вам необхідно бути впевненими у тому, що за будь-яких обставин Ви все одно будете отримувати свої поставки, щоб зберегти свій бізнес на плаву, і Ваші постачальники повинні бути впевнені, що вони не втратять вас як клієнта або їх послуги не залишаться неоплаченими. 

БІЛЬШЕ

Ланцюжки поставок та інновації

Наявність повністю інтегрованих ланцюжків поставок, які можуть виводити продукти на ринок таким чином, щоб підвищити якість обслуговування клієнтів і розширити бізнес, вимагає інновацій і чітко сформованої стратегії. По суті, Ваша мета полягає в тому, щоб отримати потрібний продукт для потрібного Клієнта у визначений час і за правильною ціною.

Важливим аспектом інновацій в ланцюжку поставок є впровадження нових технологій в бізнес і створення умов для співіснування технологій і фізичної робочої сили у всіх видах діяльності. Існує безліч різних технологічних рішень, які Ви можете впровадити в свій повсякденний ланцюжок поставок, які можуть допомогти Вам оптимізувати Ваші процеси і підвищити їх ефективність після проведення аналізу витрат і доходів.

БІЛЬШЕ

Співробітники як Ваша ключова конкурентна перевага

Кваліфіковані співробітники надають конкурентну перевагу Вашому бізнесу і є безцінним активом. 

БІЛЬШЕ

У сучасному світі підприємства все більше стикаються з плинністю кадрів та зміною вимог до робочого місця. Співробітники стають все більш "цифровими", глобальними та різноманітними; їх погляд на роль, яку робота відіграє в їхньому житті, змінився. 

Кращі компанії розуміють, що співробітники фактично є клієнтами їх власних внутрішніх систем, технологій і процесів, і відповідно мають певні очікування. Інвестиції в ці внутрішні інструменти необхідні для розвитку та утримання ефективних співробітників. Ваш бізнес повинен бути чутливим до потреб і бажань Ваших співробітників і реагувати на них, щоб створити такі умови роботи, що здатні привернути увагу та утримати кращі таланти. 

Щоб отримати додаткові відомості про планування кадрів, лідерство та управління, див. розділ "Управління своїм персоналом".

Попередня стаття Наступна стаття
Поділитися