Формування Вашої команди

Найбільш важливим елементом в управлінні бізнесом є формування робочої команди та її організація, яка відповідає Вашій бізнес-моделі і успішно виконує плани розвитку бізнесу. 

Дотримуйтесь цих основних кадрових процесів, аби максимально ефективно сформувати робочу команду і досягти своїх бізнес-цілей.

Кадрове планування

Ваше зростання і здатність впроваджувати зміни будуть значно ускладнені, якщо у Вас немає потрібних людей, що володіють необхідними можливостями для розвитку бізнесу та надання додаткових послуг. Нестабільні ринкові умови та швидко мінливе бізнес-середовище можуть збільшити потребу Вашого бізнесу в посиленні ефективності кадрового планування.

Створіть цілісний підхід до довгострокового кадрового планування, який буде гнучким у реагуванні на майбутні зміни та будь-які зовнішні фактори. 

БІЛЬШЕ

Є кілька питань, на які Ви можете надати відповідь, щоб допомогти собі оцінити масштаб проблеми, з якою Ви стикаєтеся:

БІЛЬШЕ

Розробіть матрицю умінь, навичок і способів роботи, які будуть потрібні Вашому бізнесу. Оцініть всі основні навички, необхідні для підтримки критично важливих бізнес-операцій. 

БІЛЬШЕ

Гарне кадрове планування буде сприяти ефективному підбору персоналу, допоможе Вам знайти потрібних працівників, визначити можливості їх розвитку і підвищити як ефективність працівників, так і рівень їх задоволеності роботою. 

Наймання персоналу

Вам потрібно знаходити і наймати правильних працівників, якщо Ви хочете розвивати свій бізнес. Навіть якщо Ваш бізнес є невеликим і має менше ресурсів, ніж великі компанії, він все одно може бути привабливим роботодавцем. 

БІЛЬШЕ

Перш ніж розпочати процес найму, проаналізуйте свою поточну кадрову ситуацію і наявні можливості у Вашому розпорядженні.

Зосередьтеся на наймі якісних працівників, які мають намір залишитися у Вашому бізнесі надовго.  

Ваш процес найму повинен починатися з офіційних оголошень про найм, охоплювати процедури відбору і закінчуватися офіційною пропозицією працевлаштування найкращому кандидату. 

При наймі працівників переконайтеся, що Ви виконуєте усі свої зобов'язання як роботодавець.

Як знайти нових працівників

Щоб визначити потенційних кандидатів, проведіть процес підбору персоналу або пошуку кандидатів. Це включає в себе визначення того, як і де рекламувати наявні вакансії, проведення рекрутингової діяльності, участь у рекрутингових заходах і потенційна співпраця з рекрутинговими агентствами.

Ви можете найняти працівників самостійно, або Ви можете найняти агентство з підбору персоналу, яке зможе допомогти Вам у цьому процесі (може бути корисно, коли Вам потрібен певний тип знань, навичок або конкретний тип працівника). 

БІЛЬШЕ

Почніть зі створення чіткого опису вакансії, щоб допомогти собі знайти відповідного кандидата. 

БІЛЬШЕ

Ви можете використовувати широкий спектр каналів підбору персоналу для реклами вакансій. 

Більш ефективним підходом було б розміщення оголошень про вакансії на онлайн-платформах, включаючи сайти вакансій і соціальні мережі, такі як LinkedIn або Facebook. Переконайтеся, що Ваше оголошення про роботу покриває ці ключові аспекти:

🡺 короткий опис Вашого бізнесу

🡺 опис роботи

🡺 вимоги до кандидатів

🡺 інструкції про те, коли і з ким контактувати, куди відправляти заявку. 

Якщо Ви вже шукали кандидатів раніше, знайдіть резюме, які у Вас вже є. Кандидати, які не відповідали вимогам попередніх вакансій, все ще можуть бути корисними для покриття нових відкритих посад. 

Вибір правильного кандидата

Щоб обрати відповідного кандидата, перегляньте заявки на предмет відповідності вимогам до роботи. Це може включати в себе перегляд резюме, перевірку рекомендацій або біографічних даних та аналіз супровідних листів.

Внутрішньо Ви повинні визначитися з процесом відбору та основними критеріями для ідентифікації успішних кандидатів. 

БІЛЬШЕ

Пропозиція

Після того, як Ви обрали кандидата, який найкраще відповідає Вашим вимогам, зробіть формальну пропозицію працевлаштування. Як тільки кандидат прийме цю пропозицію, складіть трудовий договір і повідомте про відсутність вакантної посади кандидатів, які не пройшли відбір. Бажано запитати відхилених кандидатів, чи можете Ви зберегти їх заявки для використання у разі, якщо виникнуть нові можливості та пропозиції. 

БІЛЬШЕ

Оптимізуйте досвід здійснення процесу найму

Тримайте кандидатів в курсі протягом усього процесу. Ви залишите у них більш позитивне враження про Ваш бізнес і змусите їх відчути себе оціненими. Уникайте загальних або автоматичних відповідей і використовуйте більш особистий підхід - це допоможе зміцнити Ваш бізнес як бренд роботодавця. Те, як бізнес проводить процес найму, може дуже красномовно говорити про його культуру на робочому місці. Плануйте заздалегідь залучення нових працівників і допомагайте їм впоратися з адаптацією в новому середовищі.

Ролі поза Вашими основними компетенціями

Якщо Вам потрібен певний набір навичок лише на короткий період часу (наприклад, тимчасові працівники для конкретного проекту) або у Вас є завдання, які не є ключовими для Вашого бізнесу (наприклад, бухгалтерські або клінінгові послуги), розгляньте можливість передачі цих видів діяльності на аутсорсинг на тимчасовій основі. Однак не передавайте свої основні функції на аутсорсинг. Замість цього прагніть перенавчати своїх нинішніх працівників або наймати нових, щоб забезпечити послідовність і безперервність Вашої повсякденної діяльності. Цей підхід особливо важливий для сезонних робітників у сільському господарстві і готельному бізнесі).

Ви також можете розглянути можливість найму підрядника або постачальника на визначений період, де це є раціональним та обґрунтованим, щоб знизити витрати на виробництво. Майте на увазі, що підміна трудових відносин з працівником договором підряду чи послуг з метою ухилення від певних зобов'язань роботодавця може призвести до накладення значних санкцій як на роботодавця, так і на його посадових осіб.  Також врахуйте, що в Україні суб'єкти малого та середнього підприємництва, зареєстровані у формі приватних підприємців, є податковими агентами для працюючих фізичних осіб і зобов'язані подавати до податкових органів щоквартальні форми звітності про виплачену заробітну плату.


Розірвання трудових договорів

У деяких випадках Вам доведеться розривати договори з працівниками. При звільненні працівників враховуйте їх права, що мають бути захищені, та обов'язки, яких Ви маєте дотримуватись як роботодавець. 

БІЛЬШЕ

Переконайтеся, що Ви включили умови розірвання в свої договори і дієте відповідно, щоб звести до мінімуму будь-який негативний юридичний вплив, який це може мати на Ваш бізнес.

Планування наступності

Ваш бізнес не залишиться сталим назавжди. Одні працівники будуть змінюватися і змінювати посади в той час як інші покинуть компанію або візьмуть на себе ролі, що вимагають більшої відповідальності. Це називається наступністю. 

Добре продуманий план наступності – це потужний інструмент для забезпечення поступової та належної передачі влади, коли власники або керівники Вашого бізнесу йдуть зі своїх посад. Добре продуманий план наступності передбачає, що керівники усвідомлюють важливість процесу наступності і що він може бути здійснений своєчасно і професійно. Чим краще план, тим краще результат.

Передача бізнесу новому лідеру, новому менеджменту або новому власнику – це всеохоплюючий процес. Мова йде не тільки про вибір і розвиток наступників. Не менш важливо захистити бренд, репутацію і культуру бізнесу, а також зберегти ключові знання для забезпечення стійкості бізнесу на довгі роки. 

БІЛЬШЕ

БІЛЬШЕ

Щоб прийняти правильне рішення і об'єктивно розглянути всі варіанти, керівники бізнесу іноді наймають зовнішню третю сторону для управління процесом наступності. 

Попередня стаття Наступна стаття
Поділитися