Купівля та продаж через Інтернет
Якщо ви провели оцінку і вважаєте, що ваш бізнес дозрів до переходу в
цифровий формат, а також забезпечили необхідну для цього технічну підтримку, прийшов
час вивчити світ Інтернет-продажів та електронної комерції, розглядаючи його не
лише як додаткову точку продажів.
Розуміння основ операцій купівлі-продажу в Інтернеті
Розуміння переваг та можливостей, а також ключових викликів та ризиків електронної комерції є важливим для того, щоб пропонувати своїм клієнтам саме ті продукти та послуги, які вони бажають придбати.
Якщо ви плануєте здійснювати продажі в Інтернеті через існуючі платформи електронної комерції, ці поради стануть у нагоді.
Міркування щодо електронної комерції
Хоча електронна комерція є глобальною зростаючою тенденцією, частота покупок та поведінка споживачів різняться залежно від їх географічного розташування, товарів та покоління. Враховуйте цю особливість в організації онлайн-продажів, оскільки від неї залежить, чи потраплять ваші товари до потрібного клієнта в потрібному регіоні та чи існує онлайн-аудиторія для ваших товарів та послуг.
Використовуйте такий контрольний список для полегшення планування свого маркетингового підходу.
Електронна комерція приносить інтернет-продавцям багато додаткових переваг:
— Вищий прибуток, що досягається за рахунок кількох факторів:
• автоматизація бізнесу та пришвидшення процесів;
• доступність продуктів/послуг цілодобово, без вихідних та на запит клієнта;
• прямий та персоніфікований маркетинг, що призводить до поліпшення продажів продукції за допомогою цільового прогнозування;
• використання наявних даних та аналітики для виявлення вигідних сегментів та продуктів.
— Розширення клієнтської бази, що приносить додаткові доходи.
— Забезпечення безперебійного ланцюга поставок:
• успішні Інтернет-магазини впроваджують безперервні ланцюжки поставок, в яких задіяна низка компаній для доставки товарів споживачам, включаючи логістичні та транспортні компанії, та місцеві підприємства і виробники. Приділіть увагу інноваціям у ланцюгу поставок як частині свого процесу діджіталізації.
Коли ви вирішите перевести свій бізнес в Інтернет та створити свій веб-сайт, ці поради допоможуть вам стимулювати продажі в Інтернеті.
Присутність та досвід клієнтів в Інтернеті
Ви повинні знати про основні зміни в вашій клієнтській аудиторії, які відбуваються у процесі цифровізації, для визначення короткострокових результатів та розуміння того, як виглядатиме ваша майбутня бізнес-модель.
— Зрозумійте психологію своїх нових клієнтів, що купують в Інтернеті.
— Адаптуйте свою бізнес-модель.
Доставка
Більшість компаній, що працюють в Інтернеті, повинні встановити політику доставки. Можна застосувати кілька підходів:
- включити ціну доставки в ціну товару та запропонувати безкоштовну доставку;
- пропонувати фіксовану вартість доставки;
- стягувати оплату за вагу, розмір, відстань або за будь-якими іншими критеріями;
- поєднувати різні варіанти – наприклад, пропонувати безкоштовну доставку для покупок на певну суму та стягувати фіксовану ставку за замовлення нижче такої суми.
Електронні платежі
Зростання бізнесу в Інтернеті, електронної комерції та електронної роздрібної торгівлі принесло із собою появу низки нових способів оплати. Онлайн-клієнти, як правило, шукають комфортні, переважно безготівкові варіанти оплати. В Україні рівень довіри до безготівкових платежів поступово зростає і є можливість використання значної кількості онлайн сервісів для прийому платежів.