Юридичні аспекти

Вивчіть загальні юридичні питання, які Ваш бізнес повинен враховувати для безперебійної роботи.

Примусове виконання та розірвання контракту

Належним чином узгоджені та надійні механізми вирішення договірних спорів можуть підтримувати поточні комерційні відносини і допомагати сторонам досягти угоди без необхідності звертатися до суду. Для отримання додаткової інформації про управління контрактами перейдіть за посиланням.  

БІЛЬШЕ

Переговори, ділові суперечки і конфлікти

Суперечки трапляються час від часу в кожному бізнесі. Ефективне вирішення спорів має бути пріоритетом для кожного бізнесу.

Якщо Ви вважаєте, що у Вас є конфлікт, спробуйте виконати наступні дії:

Якщо у вас є письмова угода, уважно прочитайте її, щоб зрозуміти Ваші положення про вирішення спорів.

Розберіться в механізмах, узгоджених для направлення офіційних повідомлень Вашому контрагенту за контрактом.

Зрозумійте, скільки часу у вас є, щоб відповісти на претензію або висунути претензію.

Врахуйте, що повідомлення електронної пошти та письмові записи можуть бути використані в якості доказів у разі судового розгляду.

Прагніть вирішити суперечку без судових розглядів. Судовий розгляд має бути останнім засобом. 

Подумайте, чи доступний будь-який альтернативний процес вирішення спорів, такий як медіація, відповідно до Вашої угоди. Якщо ні, з'ясуйте, чи відкрита інша сторона для переговорів або інших альтернативних способів вирішення спорів. 

Якщо спори виникають на підставі відносин з іноземним елементом (до прикладу, Вашим контрагентом за договорами поставки товарів є іноземна юридична особа), слід розглянути можливість такого альтернативного способу вирішення спорів, як міжнародний комерційний арбітраж.

БІЛЬШЕ

Якщо є ознаки того, що ділові відносини руйнуються, Вам слід подумати про те, чи потрібно Вам звернутися за професійною консультацією з приводу Ваших законних прав. Це може допомогти Вам провести більш інформативну та конструктивну дискусію з Вашим діловим партнером.

БІЛЬШЕ

Переговори не завжди призводять до взаємно узгодженого результату. Ви повинні знати, коли піти і як зробити це успішно, щоб відносини все ще могли зберігатися. 

Плануйте – всі успішні учасники переговорів планують зустріч. Головне – заздалегідь спланувати переговори і переконатися, що у Вас є чіткі межі щодо того, що Ви можете і не можете прийняти. 

Подумайте, наскільки важливо виграти переговори. Це може допомогти Вам вирішити, наскільки Ви готові поступитися в переговорах і в який момент Вам, можливо, доведеться піти, не обов'язково досягнувши угоди.

Вивчіть свої варіанти перед переговорами – подумайте про всі варіанти, які виникнуть під час переговорів. Наприклад: майте ясність щодо Ваших верхніх і нижніх меж, а також інших варіантів, які Ви можете запропонувати контрагенту в рамках переговорів.

Завершення переговорів – якщо Ви вивчили всі варіанти і не знайшли рішення, Вам потрібно працювати над тим, щоб завершити зустріч успішно. 

Наступні дії – дотримуйтесь позиції відходу, яку ви заявили на зустрічі. Якщо Ви швидко змінюєте свою позицію після зустрічі, це створює прецедент і ставить Вас у більш слабке становище на наступних переговорах.

Медіація

Ще один ефективний процес, який може допомогти Вам вирішити суперечки, – це медіація.

Медіація – це форма переговорів, яка включає в себе незалежну третю сторону, яка допомагає Вам досягти угоди з Вашим контрагентом. 

Посередництво має багато переваг:

це набагато дешевше, ніж судовий розгляд

цей процес є гнучким і може бути адаптований до Вашого спору

посередники зазвичай спеціально підготовані і допоможуть обом сторонам зрозуміти одна одну

якщо згоди досягнуто, це, зазвичай, призводить до підписання угоди.

Посередництво найбільш ефективне, якщо воно розпочате до початку будь-якого юридичного процесу. Хоча це менш формально, ніж судовий розгляд, Вам все одно може знадобитися юридична консультація, перш ніж вступати в медіацію.

Як зберегти свій бізнес в неспокійні часи

У часи невизначеності у Вас може виникнути потреба прийняти багато рішень за короткий проміжок часу, і іноді буває важко зрозуміти, що саме потрібно робити. Дізнайтеся, як побудувати свій бізнес, здатний функціонувати як зазвичай навіть у неспокійні часи.

Робота в мінливих умовах праці

Основна увага Вашого бізнесу повинна бути зосереджена на вирішенні нагальної проблеми і повернення бізнесу в нормальне русло після будь-якого роду ділових потрясінь або криз. 

БІЛЬШЕ

Нові ринкові або бізнес-умови, що виникли в результаті кризи, можуть вимагати від вас відповідної адаптації деяких Ваших операцій. Щоб керувати своєю операційною діяльністю під час кризи, чітко визначте свої потреби в оборотному капіталі. 

БІЛЬШЕ

Сприяйте відкритому і послідовному потоку точної інформації між ключовими зацікавленими сторонами, підтримуючи їх довіру і надаючи клієнтам, які будуть задіяні, час на підготовку та прийняття рішень.

Вкрай важливо своєчасно реагувати на нові виклики. Подумайте про делегування діяльності ключовим співробітникам, щоб прискорити процес прийняття рішень. 

БІЛЬШЕ

Визначте свою мінімально життєздатну бізнес-модель – мінімальний набір процесів, які Ви можете використовувати, включаючи постачальників, які все ще надійні, щоб постачати найважливіші продукти групам клієнтів, які все ще замовляють у Вас. 

Розгляньте як короткострокові, так і довгострокові наслідки кризи для Ваших ділових операцій і переконайтеся, що Ви ретельно їх оцінили.  

БІЛЬШЕ

Ось деякі дії, які Ви можете зробити для вирішення ключових проблем, які можуть вплинути на Ваш бізнес.

Перевірте умови Вашого контракту з клієнтами та постачальниками. Обговоріть зміни та доповнення. Будьте конструктивні і намагайтеся уникати звинувачень в "порушенні контракту". 

Працюйте разом зі сторонами, щоб спробувати вирішити проблеми. Хороша комунікація, що веде до взаємовигідних угод, допомагає уникнути судових позовів на великі суми відшкодувань.

Переконайтеся, що Ваші співробітники знаходяться в безпеці і мають хороший доступ до комп'ютерних систем. Це гарантує, що такі документи, як комерційні рахунки-фактури, все ще можуть бути зроблені, і Ваші звичайні процедури можуть тривати.

Чи зможете Ви впоратися з потенційним сплеском попиту або зміною структури попиту? Вам потрібно буде спланувати це, щоб передбачити зміну майбутніх вимог.

Дізнайтеся, як ефективно спілкуватися з Вашими клієнтами і постачальниками під час кризи і зробити Ваш бізнес більш стійким до непередбачуваних випадків. 

При складанні плану кризової комунікації подумайте про всіх, з ким Вам може знадобитися зв'язатися, і про те, що Вам потрібно буде їм сказати. Під час кризи час може мати істотне значення, тому Вам потрібно буде опрацювати план в пріоритетному порядку.

Ваш план повинен буде відповідати наступному:

🡺 чіткий графік комунікації, який чітко визначає, хто буде спілкуватися з кожним постачальником і клієнтом та коли

🡺 план екстреного оновлення Вашого веб-сайту: Ваші обставини можуть швидко змінитися, і Ваші клієнти повинні бути в курсі подій

🡺 план прямих контактів, що дозволяє ключовим постачальникам і клієнтам зв'язатися з Вашими співробітниками, якщо вони працюють віддалено

🡺 план призупинення або заміни маркетингу, щоб призупинити нормальну маркетингову діяльність, поки Ваш бізнес працює зі зменшеними потужностями, і замінити їх скороченими пропозиціями, якщо це доречно.

🡺 план письмового запису повинен гарантувати, що коли клієнти та постачальники спілкуються по телефону в термінових ситуаціях, вони отримують письмові відповіді по електронній пошті, які Ви зберігаєте

🡺 план конференцій і комунікацій для надання докладних відомостей всім сторонам про будь-які нові канали зв'язку, які будуть використовуватися під час кризи

🡺 план відновлення бізнесу таким чином, щоб у разі припинення Вашого бізнесу Ваше відновлення було негайно доведено до відома клієнтів і постачальників.

Деякі з найпопулярніших інструментів соціальних комунікацій безкоштовні для користувача. До них відносяться WhatsApp, Instagram, Viber і Telegram.

Управління переходом на нові умови праці

Ваша стара бізнес-модель може різко змінитися в результаті кризи. 

Перехід до нових способів роботи після кризи може бути важким викликом для Вашого бізнесу та Ваших співробітників, і це може зайняти деякий час. Ви повинні зробити все можливе, щоб адаптувати роботу.

Ви повинні оцінити поточну ситуацію, перевірити готовність своїх співробітників, оцінити свої поточні можливості, забезпечити безпеку своїх співробітників і організувати свої внутрішні процеси для ведення бізнесу. Подумайте про свою стратегію відновлення та реалізації планів безперервності. Детальніше у розділі "Зробити Ваш бізнес стійким". 

Лідерство та Управління персоналом повинні відігравати важливу роль на всіх рівнях прийняття рішень, які можуть вплинути на благополуччя та відновлення Ваших співробітників. Тренуйте своїх співробітників, щоб підготувати їх до нових ролей, які їм, можливо, доведеться взяти на себе після переходу на новий спосіб роботи. 

Використовуйте цифрові можливості, які можуть захистити Ваші ланцюжки поставок від майбутніх збоїв, коли Ви почнете працювати по-новому.

Управління ланцюжком поставок в неспокійні часи

Під час кризи управління ланцюжком поставок може зазнати численних проблем. Оцініть ситуацію, постарайтеся мінімізувати негативні наслідки і якомога швидше вирішити кризові питання. 

БІЛЬШЕ

Одна з найважливіших речей, яку Ви можете зробити під час кризи, – це зв'язатися з Вашими постачальниками, щоб пояснити свою позицію і запевнити їх, що Ви продовжуєте свій бізнес.

Подумайте про свій бізнес з їхньої точки зору.

Життєздатність

🡺 Постачальники можуть просто турбуватися, що Ви вийдете з бізнесу. Поясніть, які плани у вас є, щоб забезпечити Вашу стійкість.

Платоспроможність

🡺 Особливо під час кризи грошовий потік може бути проблемою для постачальників так само, як і для вас. Покажіть їм, що Ви можете заплатити і запропонувати гарантії, якщо це необхідно.

Грошовий потік

🡺 У постачальників теж є фінансові зобов'язання. Якщо Ви впевнені, що зможете заплатити вчасно, покажіть їм це. Якщо у вас виникнуть проблеми, повідомте їм про це якомога раніше, щоб вони могли домовитися зі своїми власними постачальниками.

Зобов'язання

🡺 У неспокійні часи постачальники як ніколи потребують надійних і передбачуваних замовлень. Якщо Ваші вимоги змінилися, надавайте своїм постачальникам актуальну інформацію якомога частіше.

Продовжуйте оцінювати свою позицію і позицію Ваших постачальників, коригуючи свої плани і спілкуючись з ними по мірі необхідності протягом всієї кризи. Розуміння фінансового та операційного впливу можливих ризиків у різних сценаріях: 

БІЛЬШЕ

Зіставте критичність вихідних матеріалів з цінними продуктами і потоками доходів. Визначте компоненти та сировину, які найбільше впливають на потоки доходів, допомагаючи забезпечити розумний розподіл дефіцитних потужностей.

БІЛЬШЕ

Управління клієнтами в кризові часи

Якщо Ви зіткнетеся зі складною ситуацією, Ваші доходи можуть швидко скоротитися через падіння покупок Ваших клієнтів. Зазвичай це відбувається швидше, ніж Ви можете відреагувати на це, знизивши витрати або зупинивши вхідний потік запасів. 

Знайте своїх клієнтів та їхні обставини. Чітко визначте, як Ви будете спілкуватися з клієнтами в кожному сегменті, і що їм потрібно для захисту від фінансової невизначеності і ризику.

Інвестуйте у відносини з клієнтами у важкі часи, оскільки це буде винагороджено постійною лояльністю клієнтів. Намагайтеся зберігати свою етику і чесність у важкі періоди, щоб рости і процвітати: зловживання ними навіть в кризовій ситуації може викликати у Вас труднощі в майбутньому.

Навіть найвідданіші клієнти можуть коливатися під час кризи. Ваша увага буде зосереджена на забезпеченні безперервності Вашого бізнесу, але Ваші клієнти будуть потребувати впевненості, що Ви в змозі надати те, за що вони платять.

Зобов'язання

🡺 Ваші клієнти можуть покладатися на Вас у виконанні своїх власних зобов'язань. Чи можете Ви постачати їх у звичайному режимі або виникнуть перебої? Спілкуйтеся якомога раніше і чіткіше, щоб надати їм впевненість в тому, що вони можуть продовжувати свої плани або вносити зміни по мірі необхідності.

Гнучкість

🡺 Криза може торкнутися і Ваших клієнтів. Чи можете Ви запропонувати їм гнучкість з точки зору того, що вони замовили – будь то кількість або будь-які інші показники? Чи можете Ви дозволити їм відмовитися, якщо їхні потреби змінилися? Допомагаючи своїм клієнтам в короткостроковій перспективі, Ви будете тримати їх з собою в довгостроковій перспективі.

Платіж

🡺 Грошовий потік – це проблема для всіх у кризовій ситуації. Чи можете Ви запропонувати своїм постійним клієнтам більш гнучкі умови оплати? Чи буде доречно стягувати відсотки?

Доставка

🡺 Ваші клієнти знають, що це кризова ситуація, але вони все одно повинні діяти самостійно. Чи можуть вони розраховувати на своєчасні поставки? Чи є у вас плани "резервного копіювання" для забезпечення виконання зобов'язань з доставки? Реалізація надійного логістичного та транспортного плану для задоволення короткострокових потреб може бути дорогою і вплинути на Ваш грошовий потік, однак це може вплинути як на утриманням, так і на втрату ключових клієнтів.

Незалежно від типу Вашого бізнесу або галузі, в періоди невизначеності важливо звернутися до клієнтів, щоб переконати їх в тому, що вони можуть продовжувати покладатися на Ваш бізнес в постачанні їм товарів або послуг. 

У той же час Ви повинні визначити області потенційної неефективності щодо поставок і обслуговування клієнтів і активно взаємодіяти з клієнтами для зниження потенційних ризиків. Уважно стежте за ринковою кон'юнктурою і відповідним чином плануйте майбутні операції.

Постарайтеся зрозуміти своїх клієнтів і їх потреби у важкі часи, щоб скорегувати свою модель розподілу по різних каналах. Дізнайтеся, як спілкуватися з клієнтами в невизначені часи.

Швидко реагуйте на потреби клієнтів і співробітників, а також на запити уряду і обов'язково знаходьте рішення для нових проблем клієнтів.

Робіть все можливе, щоб точно встановлювати, управляти і адаптуватися до очікувань Ваших клієнтів у важкі часи. 

Полегшіть своїм клієнтам доступ до інформації, продуктів і послуг.

Покажіть, що Ви дбаєте, і покажіть емоційні реакції, що відповідають обставинам Ваших клієнтів

Попередня стаття
Поділитися