Фінансування під час кризи

Пандемія коронавірусу мала серйозні фінансові наслідки для бізнесу у всіх секторах. Якщо Ваш бізнес постраждав, перше, що ви повинні зробити, це з'ясувати, чи маєте Ви право на будь-яку державну фінансову підтримку.

Ці заходи зазвичай запроваджуються у формі грантів або позик і можуть використовуватися або для підтримання грошового потоку в цілому, або для конкретних цілей, таких як оплата праці працівників, які не можуть працювати. Гранти не потрібно повертати, в той час як державні позики, швидше за все, будуть низькопроцентними.

Інші заходи можуть включати можливість відстрочки сплати податків або зниження податків. Підтримка також може бути доступна, якщо Вашому бізнесу важко платити орендну плату за свої приміщення. 

Відповідну інформацію щодо програм підтримки бізнесу в Україні можна знайти на офіційних інтернет джерелах. 

Зверніться за державною допомогою, пов'язаною з Covid-19

Оцініть, чи можете Ви скористатися додатковим допомогою, що надається в рамках ініціатив, пов'язаних з послабленням законодавчих і нормативних вимог і конкретною програмою державної фінансової підтримки, такою як допомога по тимчасовій непрацездатності або схеми кредитних гарантій.

Співпрацюйте з державними установами та регуляторними органами над додатковими заходами підтримки, щоб мати змогу вдатися до інших відповідних варіантів застосовних опцій у разі настання непередбачуваних обставин, включаючи реструктуризацію.

Державна підтримка в Україні 

В Україні наразі здійснюється певний ряд пом’якшуючих заходів в таких сферах як:

Фінансова діяльність підприємств малого та середнього бізнесу. 

Податкові зобов’язання.

Перевірки державними контролюючими органами.

Продовження дії деяких видів ліцензій протягом дії карантину та трьох місяців після його завершення. 

Виконання кредитних договорів та договорів оренди, форс мажор (введення карантину є форс-мажорною обставиною або обставиною непереборної сили).

Серед заходів державної підтримки в Україні можна виділити наступні:

Додаткові можливості в рамках програми доступних кредитів 5-7-9. Кредити на поповнення обігових коштів та рефінансування інвестиційних кредитів за ставками від 0% до 3%, якими можна скористуватись протягом карантину та 90 днів після його завершення .

Протягом 2021 року передбачається отримання одноразової матеріальної допомоги з Державного бюджету України в розмірі 8 тисяч гривень для фізичних осіб підприємців та найманих працівників, діяльність яких була призупинена на час перебування області в “червоній” зоні. 

Звільнення від відповідальності перед кредитодавцем за прострочення виконання зобов’язань за споживчим кредитом у період з 01 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.

Забороняється збільшення процентів за користування споживчим кредитом у період з 01 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину якщо інше не передбачено укладеним договором. 

Зокрема, працівники та роботодавці в Україні мають право на отримання деяких видів державної підтримки задля збереження робочих місць, зокрема і на період карантину. Наразі, наприклад, доступний вид державної підтримки, описаний нижче: 

Допомога по частковому безробіттю (загальний порядок) – роботодавці мають право звернутись до місцевих центрів зайнятості для отримання виплат працівникам у разі втрати ними частини заробітної плати внаслідок вимушеного скорочення робочого часу у зв’язку із зупиненням (скороченням) виробництва. 

Допомога по частковому безробіттю на період карантину – роботодавці (суб’єкти малого та середнього підприємництва, ФОП) мають право звернутись до місцевих центрів зайнятості для отримання виплат працівникам у разі втрати ними частини заробітної плати внаслідок вимушеного скорочення робочого часу у зв’язку із карантином.

У важкі часи багато компаній активують плани забезпечення безперервності бізнесу, щоб захистити своїх працівників і пом'якшити вплив будь-якої кризи на їх бізнес-операції. 

Благополуччя працівників

У часи кризи безперервність бізнесу - це мета, а безпека Ваших людей - Ваш головний пріоритет. Як тільки це буде досягнуто, Ви повинні сфокусуватися на управлінні витратами, щоб захистити бізнес і зберегти робочі місця в майбутні складні економічні часи.

БІЛЬШЕ

Щоб забезпечити як фізичне, так і психічне здоров'я Ваших працівників, підтримуйте регулярну комунікацію з ними, щоб знати, де вони знаходяться, як у них справи і чи вони в безпеці. 

 

БІЛЬШЕ

Спілкування

Контролюйте та підтримуйте постійний зв'язок зі своїми працівниками, надаючи їм регулярну, актуальну інформацію про стан Covid-19 та процеси, які Ви впроваджуєте для їх захисту та підтримки критично важливих бізнес-операцій.

БІЛЬШЕ


Проведення нарад, презентацій або конференцій віртуально - це не те ж саме, що проведення їх особисто. Вам потрібно буде заздалегідь спланувати свої зустрічі і переконатися, що Ви утримуєте увагу своїх учасників. Обмежте віртуальні зустрічі 30-45 хвилинами або менше і постарайтеся використовувати різні способи фокусування уваги та інтерактивний контент для заохочення до активної участі.

Деякі корисні рекомендації, яким необхідно слідувати, включають:

БІЛЬШЕ

Ефективне лідерство для забезпечення стійкості бізнесу

Відносини із працівниками і повага до їх прав як ніколи важливі для підтримки довіри до роботодавців і безперервності бізнесу. У працівників можуть виникнути невідкладні питання з приводу мінливих умов праці, а деякі можуть висловити стурбованість з приводу потенційної втрати роботи. Будьте "доступні" для всіх працівників, включаючи тих, у кого є загострені проблеми або особливі обставини та які потребують Вашого розуміння і менторства. 

 

БІЛЬШЕ

Забезпечте систему підтримки для ваших працівників. Робота вдома може бути важкою для деяких працівників, і вони можуть почати відчувати себе пригніченими. Пам'ятайте, що робота вдома стирає межі між роботою і особистим життям. Ваші молоді працівники можуть зіткнутися з труднощами адаптації до роботи в спільному з іншими особами житлі. А у Ваших старших працівників можуть бути діти або інші люди, за якими потрібно доглядати. Ви повинні бути лідером, який мотивує і тримає команду разом, поважаючи потреби кожного працівника.  

 

БІЛЬШЕ

Боротьба з кризами

Пандемія змусила керівників бізнесу радикально змінити свої пріоритети, прискоривши оцифрування свого бізнесу і забезпечивши ефективну та оперативну адаптацію своїх працівників до нових умов. Відтак, актуальним стало питання розроблення підприємствами плану реагування на кризові ситуації в майбутньому і доведення його до відома своїх працівників. 

 

БІЛЬШЕ

Управління ефективністю під час непередбачуваних подій і криз

Переоцініть, як вимірюється продуктивність, і скоригуйте цілі або цільові показники ефективності, на які впливають зміни в темпах або характер віддаленої роботи, а також загальна невизначеність навколо пандемії. Повідомте своїм працівникам про зміни в цілях ефективності у випадку прийняття відповідних рішень. 

БІЛЬШЕ

Незважаючи на те, що зараз важкі часи, і працівники мають справу зі стрімкими змінами і відповідною адаптацією, наради з питань ефективності роботи працівників і пов'язані з ними бесіди залишаються важливими. Ви, як і раніше, повинні надавати чесний зворотний зв'язок, коли це необхідно. 

Розробіть більш довгострокову стратегію оцінки ефективності. 

БІЛЬШЕ

Поділитися